各位很抱歉⋯這裡除了坑之外,甚麼都沒有了( ◉◞౪◟◉)⋯⋯

聽到這歌,看到這歌詞,想起盾冬(Bucky視點)的應該不只我吧( 艸)⋯⋯
特別是尾段的完美補刀(捂胸口)⋯
雖然其實本想用來開柯王子腦洞


《My long forgotten cloistered sleep》 - FictionJunction

歌詞

in my long forgotten cloistered sleep

在我那漫長被遺忘的隱世睡夢中

you and I were resting close in peace

你與我曾於平和中緊緊相依

was it just a dreaming of my heart?

難道一切都只是心中夢境?

now I'm crying, don't know why

現在的我在哭泣着 不知所因

where do all the tears come from (to my eyes)?

所有的淚水不知從何而來(於我眼中)?

could no one ever dry up the spring?

是否有人可來拭乾這淚泉?

if you find me crying in the dark

如果你發現我在黑暗中落淚

please call my name, from the heart

請從心底呼喚我的名字


sing with me a tiny autumn song

與我一起歌唱小小的秋日歌謠

weep me melodies of the days gone by

哀悼着已逝歲月的旋律

dress my body all in flowers white,

以白花裝飾我的身體

so no mortal eye can see

使肉眼凡胎無法得見

where have all my memories gone (and lost)?

我的那些記憶去了何方(遺失在何處)


should I roam again up yonder hill?

我是否應再次漫步於那座山丘?

I can never rest my soul until you call my name

惟有你呼喚我的名字 我的靈魂才能夠安息

you call my name, from the heart

惟有你從心底呼喚我的名字


in my long forgotten cloistered sleep

在我那漫長被遺忘的隱世睡夢中

someone kissed me, whispering words of love

有人親吻了我 輕訴着愛語

is it just a longing of my heart?

難道這一切僅僅是內心的渴望?

such a moment of such peace

渴望那樣片刻的安寧

where do all the tears come from (to my eyes)?

所有的淚水不知從何而來(於我眼中)?

with no memories, why should I cry?

沒有記憶 我為何要哭泣?

I can never rest my soul until you call my name…

惟有你呼喚我的名字 我的靈魂才能夠安息 

you call my name

惟有你呼喚我的名字

you call my name, call my soul, from the heart

惟有你從心底呼喚我的名字 呼喚我的靈魂




评论
热度(4)

© February | Powered by LOFTER